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CURSO: GESTÃO ESTRATÉGICA DE OPORTUNIDADES DE VENDAS

Gestão Estratégica de Oportunidades de Vendas

CURSO: GESTÃO ESTRATÉGICA DE OPORTUNIDADES DE VENDAS

The most recent technological advances, such as digitalization and artificial intelligence (AI), have had a positive impact on the sales world, giving greater access to sales opportunity management tools, that is, CRMs (Customer Relationship Management).

In contrast, managers and sales professionals still report having great difficulty in analyzing business indicators, obtaining more accurate sales forecasts, productive sales meetings and an effective process to provide coaching to sales teams.

We clearly have a process problem, not a technology problem!

Objectives

Considerando que a principal responsabilidade do Profissional de Vendas é identificar, qualificar e ganhar novos negócios, dia após dia, mês após mês, para garantir o cumprimento de suas metas anuais de vendas, o Curso Gestão Estratégica de Oportunidades de Vendas desmistifica o “Funil de Vendas” – ferramenta que é uma das mais subutilizadas, incompreendidas e de maior potencial de incremento nas vendas atualmente.

Methodology

Presentation of the program content, exemplification with real cases and discussions between the participants, and exercises in class. Complementing the learning process is the use of a CRM (Customer Relationship Management) dedicated to Strategic Management of Sales Opportunities - based on the web.

Target Audience

Este curso foi especialmente desenhado para Profissionais de Vendas (executivos/gestores) imersos num ambiente de média à alta complexidade do B2B (business-to-business).

Ao final deste curso, no mínimo, você será capaz de

  • Obter maiores eficiência e eficácia da força de vendas, com impacto positivo no volume e no ciclo de vendas
  • Ter visibilidade aprimorada de Oportunidades de Vendas
  • Compreender precisamente seu Processo de Vendas
  • Obter Previsões com maior acuracidade

Programmatic Content

  • Logical Basis | Learning Objectives
  • What it is, and what are the basic functions of the Sales Funnel
  • Changes in the role of marketing and sales in the buying journey
  • The flowchart for building the Sales Funnel
  • Sales Funnel Examples
  • The math of sales funnel indicators
  • Using Sales Funnel (CRM) management and analysis software
  • What can the funnel shape tell us?
  • Building Your Sales Funnel
  • Sales Funnel Management Process
  • Sales Funnel valuation techniques & how to build a reliable sales forecast
  • You didn't hit your goal last quarter! And now?
  • Practical exercises of the concepts with real cases of the participants
  • Action Plan | 90 days

Additional Information

  • Disponível nos formatos Presencial e VILT (Virtual Instructor-Led Training)
  • Digital Certificate for participants
  • Acesso às ferramentas de análise e planejamento
  • Livro didático
    Sending Knowledge Capsules after training (weekly e-mail for up to 90 days)
  • Gamified test after 30 days of workshop
  • Duração de 08 horas em 01 dia (presencial) / 4 sessões virtuais de 120 min, com tarefas entre as sessões